×

خبر فوری

استان البرز رتبه برتر کشور در صادرات محصولات دانش‌بنیاد/ اشتغال ۱۶۹۹ نفر در ۱۳۰ شرکت پارک علم و فناوری استان البرز

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری نشرفردا؛ مهدی عباسی، رییس پارک علم و فناوری استان البرز، امروز شنبه ۲۱ مهرماه، در نشست خبری چهارمین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک های فناوری و سازمان های نوآوری ایران در کرج، اظهار داشت: اکنون ۱۳۰ شرکت، هسته و واحد فناور در پارک علم و فناوری استان البرز فعالیت دارند که این شرکت ‌ها برای یک هزار و ۶۹۹ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

وی گفت: استان البرز در ۲ بخش خصوصی و دولتی با فعالیت ۴۶۰ شرکت دانش بنیان رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است.

رییس پارک علم و فناوری استان البرز در ادامه به رتبه برتر این استان در جریان نوین اقتصادی اشاره کرد و افزود: البرز با رکورد تولید ۷۰۰ محصول دانش بنیان از سوی وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری مورد تقدیر قرار گرفت.

وی یادآورشد: این استان دارای رتبه نخست صادرات دانش بنیان در کشور است.

عباسی اظهار کرد : امسال ۱۶۳ میلیارد ریال تسهیلات فنی به شرکت های دانش بنیان پارک علم وفناوری البرز پرداخت شده است.

وی گفت: امروز با تلاش های صورت گرفته در حوزه پراکندگی ساختارهای فناورانه در شرایط بهتر قرار گرفته ایم.

چهارمین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک های فناوری و سازمان های نوآوری ایران در کرج ۱۶ و ۱۷ آبان ماه سال جاری برگزار می شود.

شایان ذکر است؛ پارک علم و فناوری البرز به منظور توسعه فناوری و تجاری سازی دانش در یکصد و دومین جلسه هیات امنای جهاد دانشگاهی مورخ ۱۳۸۶/۰۸/۰۹ تصویب شد و از ابتدای سال ۱۳۸۷ با مجوز وزارت عتف فعالیت رسمی خود را آغاز نمود. و با قرار گرفتن در مرکز قطب علم و فناوری کشور و دارا بودن امکانات فراوان و زیرساخت‌های مناسب، ضمن ارائه خدمات متنوعی از قبیل استقرار، مشاوره، بازاریابی و تجاری سازی محصولات و خدمات، برگزاری رویدادهای کارآفرینی و دوره‌های آموزشی، ارائه تسهیلات و... جهت واحدهای فناور عضو پارک و مستقر در استان، با ایجاد فضای مناسب به منظور بهره‌مندی بنگاه‌های کوچک و متوسط از قوانین حمایتی، معافیت‌ها و خدمات پشتیبانی متمرکز، موجبات توسعه کارآفرینی و تجاری‌سازی نتایج تحقیقات دانشگاهی و توسعه اشتغال و تولید داخلی را فراهم می‌سازد.

پایان پیام%

خبرنگار: حمیدرضا عبدالمنافی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.