×

خبر فوری

شبکه ریلی فرانسه در آستانه المپیک پاریس ۲۰۲۴ مورد «اقدامات خرابکارانه» قرار گرفت

پایگاه تحلیلی خبری نشرفردا؛ شبکه راه‌آهن پرسرعت TGV فرانسه تحت تأثیر "اقدامات مخرب" قرار گرفته است که برخی از شلوغ‌ترین خطوط این کشور را در روز افتتاحیه المپیک پاریس مختل کرده است.

اپراتور دولتی راه آهن SNCF روز جمعه گفت: «حملات آتش سوزی برای آسیب رساندن به تأسیسات ما آغاز شد» و افزود که «اقدامات مخرب همزمان» یک شبه رخ داده است.

وزیر حمل و نقل، پاتریس ورگریته، "حمله گسترده" علیه شبکه ریلی پرسرعت TGV فرانسه را "عمل جنایتکارانه ظالمانه" خواند.

SNCF گفت بسیاری از مسیرها باید "حداقل در تمام آخر هفته در حالی که تعمیرات انجام می شود" لغو شوند.
آتش افروزان تأسیسات را در امتداد خطوطی که پایتخت پاریس، پایتخت را به غرب، شمال و شرق کشور متصل می کند، هدف قرار داده بودند. خط جنوب شرقی تحت تأثیر قرار نگرفت زیرا "یک اقدام بدخواهانه خنثی شد".

قطارهای همسایه بلژیک و لندن زیر کانال انگلیسی نیز تحت تأثیر قرار گرفتند.

پاریس با حضور ۷۵۰۰ ورزشکار، ۳۰۰ هزار تماشاگر و تماشاگران VIP خود را برای مراسم افتتاحیه المپیک در روز جمعه آماده می کند.

🔶️ امنیت بی سابقه

پلیس ملی گفت که مقامات در حال بررسی آنچه اتفاق افتاده است.

آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه به BFMTV گفت: «کاملاً وحشتناک است. هدف قرار دادن بازی‌ها، هدف قرار دادن فرانسه است.»

بیش از ۴۵ هزار افسر پلیس، ۱۰ هزار سرباز و ۲۰۰۰ مامور امنیتی خصوصی مستقر شدند، تک تیراندازها روی پشت بام ها و هواپیماهای بدون سرنشین از هوا مراقبت می‌کردند.

اسمیت ( خبرنگار فرانسه ۲۴ ) در گزارشی از پاریس گفت: "یک عملیات امنیتی بی سابقه" در حال انجام است.

وی گفت: که منطقه بزرگی در امتداد رود سن برای این مراسم قفل شده است، که در امتداد ۶ کیلومتر رودخانه قرار می‌گیرد و «بیش از ۱۰۰ رهبر جهانی از کشورهای سراسر جهان آن را تماشا می کنند». هنوز مشخص نیست که آیا این حملات با رویداد ورزشی بین المللی مرتبط است یا خیر، اما یک منبع نزدیک به تحقیقات به خبرگزاری فرانسه ۲۴ گفت که این حملات "خرابکاری" بوده است.

این منبع گفت که حملات "ظاهراً هماهنگ شده" بوده است.

🔶️ آتش بس المپیک

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، در دیدار با شی جین پینگ، رهبر چین و در مجمع عمومی سازمان ملل در ماه دسامبر، خواستار «آتش بس المپیک» شده بود.

هیچ آتش بسی در غزه وجود ندارد. اسرائیل بمباران خود را متوقف نکرده است. و در اوکراین، روسیه همچنان در حال دستیابی به دستاوردهای ارضی است، بنابراین واقعاً امید زیادی برای آتش بس المپیک وجود ندارد.

اتهاماتی مبنی بر استانداردهای دوگانه با اسراییل وجود دارد که ۸۸ ورزشکار مجاز به شرکت در آن هستند. او گفت: «کمیته المپیک فلسطین خواستار مسدود شدن اسرائیل به دلیل جنگ در غزه شد، اما این درخواست‌ها بر سر زبان‌ها افتاده است».

SNCF از مسافران خواست سفرهای خود را به تعویق بیاندازند و از ایستگاه های قطار دوری کنند. بسیاری از خانواده های فرانسوی نیز این آخر هفته به تعطیلات تابستانی می روند.

ژان پیر فاراندو، مدیر اجرایی SNCF گفت ۸۰۰ هزار مسافر تحت تاثیر این حادثه قرار گرفتند.

پایان پیام%

 

روزنامه‌نگار: حمیدرضا عبدالمنافی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.