×

خبر فوری

سپاه موشک غیر نقطه زن تولید نمی‌کند

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری نشرفردا ؛ "سرتیپ پاسدار علی بلایی"، مشاور عالی فرمانده هوا و فضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در نشست علمی رویداد بزرگ تولید آثار هنری وعده صادق، ظهر امروز یکشنبه ۳۱ تیرماه، در سالن همایش پارک ملی هوافضا برگزار شد، ضمن اشاره به سال ۱۳۹۹ که آغاز بهره‌برداری از این پارک است، اظهار داشت: نمایشگاه هوا و فضای سپاه با مساحت ۲ هکتار در ۵ حوزه موشکی، پدافند، فضا، پهپاد و عملیات هوایی مشغول به فعالیت است.

وی افزود: سطح نمایشگاه هوافضا نسبت به سال‌های گذشته بهتر است اما تمام تجهیزات را نتوانستیم داخل این نمایشگاه جای دهیم.

مشاور عالی فرمانده هوا و فضا و مسئول پارک ملی هوافضا عنوان کرد: تجهیزاتی که در این نمایشگاه وجود دارد نسبت به ادوات 《 عملیات وعده صادق 》 کمتر است.

سرتیپ پاسدار بلایی با توجه به اینکه‌ طبق فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) که ما می‌توانیم هر چیزی که بخواهیم اختراع می‌کنیم،گفت: در حال حاضر در این نمایشگاه نماد ما می‌توانیم کاملا نمایان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ما موشک‌های نقطه زن تولید می‌کنیم، بیان کرد: بر روی این موشک‌های دستگاهی نصب شده که تمام وضعیت موشک در حالت شلیک را اعلام می‌کند.

سردار علی بلالی عنوان کرد: از موشک‌های فتاح، سجیل و خرمشهر در «وعده صادق» استفاده نکرده‌ایم و از موشک‌های نسل‌ قدیمی‌تر و پایین‌تر برای این عملیات استفاده شده است.

این همرزم شهید طهرانی مقدم گفت: با توجه به اینکه امروز موشک‌هایی با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و دقت اصابت نقطه‌ای در کشور وجود دارد که برای دست یابی به این توانمندی، شکست‌هایی را تجربه کردیم اما از میدان خارج نشده‌ایم.

مشاور عالی فرمانده هوا و فضا سپاه گفت: ما در "علمیات وعده صادق" در یک روز بالای ۱۰۰ موش پرتاپ کرده‌ایم، در صورتی که در جنگ تحمیلی ۵ سال از هشت سال دوران دفاع مقدس فقط حدود ۸۰ موشک پرتاب شد که این نشان دهنده خود کفایی و اقتدار کشور همیشه سر فراز ایران است.

پایان پیام%

 

عکاس: حمیدرضا عبدالمنافی

خبرنگار: حمیدرضا عبدالمنافی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.