×

خبر فوری

آغاز پایش واحدهای صنعتی آب‌بر و دارای پساب و پسماند چهارباغ

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری نشرفردا ؛ محمد محمودی، رئیس اداره محیط زیست شهرستان چهار باغ، امروز از پایش واحدهای صنعتی آب‌بر و دارای پساب و پسماند صنعتی خبر دارد.

وی در ادامه گفت: در شهرستان چهار باغ حدود ۱۰۰ واحد صنعتی بزرگ و کوچک به صورت پراکنده در خارج از شهرک‌های صنعتی و درزون‌های صنعتی فعالیت می‌نمایند و حدود ۷۰ واحد صنعتی مشمول براساس ضوابط، نسبت به انجام خود اظهاری از طریق آزمایشگاه معتمد جهت نمونه برداری از خروجی تصفیه خانه و دودکش ها را انجام می‌دهند.

محمودی بیان داشت: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چهار باغ، علاوه بر نظارت برنحوه نمونه برداری آزمایشگاه معتمد راساً نسبت به پایش ونمونه برداری از تصفیه خانه های واحد صنعتی را در اولویت برنامه های نظارتی خود دارند و واحدهایی که غیر استاندارد باشد نسبت به صدور اخطاریه ودرج در لیست صنایع آلاینده قرار می گیرند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان چهار باغ اظهار داشت: بر اساس قانون واحدهایی که در هر فصل آلاینده معرفی شوند می‌بایست حدود یک در صد از فروش خود را بعنوان عوارض آلایندگی به دارایی پرداخت و این مبلغ براساس قانون به شهرداری و دهیاری همان منطقه بابت انجام فعالیت‌های محیط زیست اختصاص خواهد یافت.

پایان پیام%

خبرنگار: حمیدرضا عبدالمنافی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.