×

خبر فوری

کشتی‌هایی که از اسکله کمک‌رسانی غزه توسط ایالات متحده پشتیبانی می‌کنند در دریاهای سنگین غرق می‌شوند

به گزارش سرویس بین‌الملل پایگاه تحلیلی خبری نشرفردا؛فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) اعلام کرد که امواج کشتی‌های حامی اسکله ساخت ایالات متحده که برای انتقال کمک‌ها به غزه نصب شده بود را با خود برده است.

سنتکام در بیانیه‌ای در روز شنبه خاطرنشان کرد که در حین انتقال کمک‌های بشردوستانه، اسکله شناور ایالات متحده از قایق کوچکی که آن را می‌کشید، جدا شد و کشتی‌ها از لنگرگاه‌های خود رها شدند و دو نفر از آنها اکنون در ساحل نزدیک اسکله لنگر انداخته‌اند.

سنتکام افزود، بخشی از اسکله بعداً به سمت ساحل اشدود اسرائیل منحرف شد، در حالی که کشتی های سوم و چهارم در سواحل اسرائیل در نزدیکی اشکلون به ساحل نشستند.
تاکنون هیچ آسیبی گزارش نشده است و تلاش ها برای بازیابی کشتی ها با کمک نیروی دریایی اسرائیل و آمریکا در حال انجام است.

هیدی ژو کاسترو خبرنگار الجزیره در گزارشی از واشنگتن دی سی گفت که پنتاگون تاکید کرده است که اسکله همچنان کاملاً فعال است.

وی افزود: آنها [وزارت دفاع] تاکید کردند که در طول این عملیات، هیچ پرسنل آمریکایی وارد غزه نخواهد شد.

ساخت اسکله شناور ۳۲۰ میلیون دلاری در اواسط ماه مه برای ارائه کمک به نوار غزه به پایان رسید. این اسکله به عنوان یک جایگزین پیچیده و پرهزینه مورد انتقاد قرار گرفته است که تلاش می کند توجه را از درخواست راه حلی بسیار ساده تر منحرف کند - برای اسرائیل که تمام گذرگاه های زمینی به سمت غزه را به طور کامل باز کند و کامیون های کمک رسانی را که وارد آن می شوند، ایمن کند.

اما در ماه مارس، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در اظهارات خود گفت که اسکله «محموله‌های بزرگی حاوی غذا، آب، دارو و سرپناه موقت دریافت خواهد کرد»، این اقدام عمدتاً به عنوان تلاشی برای جلب رضایت پایگاه حزب دمکراتش در حین مدیریت تلقی می‌شود.

در همین حال، روز جمعه، استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت که برنامه جهانی غذا (WFP) "از زمان راه اندازی اسکله شناور ۹۷ کامیون را در اختیار گرفته است".

دوجاریک گفت: پس از یک شروع دشوار، وضعیت تثبیت شده است.

او افزود: «آنچه که می‌خواهیم ببینیم، همانطور که گفته‌ایم، کمک‌های عظیم است که از طریق مسیرهای زمینی وارد می‌شود.

پایان پیام%

 

روزنامه‌نگار: حمیدرضا عبدالمنافی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.