×

خبر فوری

🇵🇸 به رسمیت شناختن فلسطین از سوی کشورهای اروپایی گامی قوی به سوی راه حل دو دولتی است

به گزارش سرویس بین‌الملل پایگاه تحلیلی خبری نشرفردا؛صبری سیدام معاون دبیرکل کمیته مرکزی فتح به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط سه کشور اروپایی و نگرش آمریکا را ارزیابی کرد.

سیدام گفت : به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط سه کشور اروپایی، نقشه جهان جدید را به ما نشان می دهد، علیرغم فشارهایی که اسرائیل بر سکوهای بین المللی تحت حمایت شدید آمریکا قرار دارد. وی گفت: تغییراتی در سیاست جهانی وجود دارد، جهان در مورد مسئله فلسطین احساس گناه می کند و می خواهد گامی غیرقابل برگشت به سمت راه حل دو کشور بردارد .

سیدام با بیان اینکه کشورهای دیگری نیز آماده به رسمیت شناختن فلسطین هستند، گفت: تحولات اخیر دیوار مستحکمی را که اسرائیل در صدد ساخت آن است تخریب کرده است و نگرش این سه کشور تازه آغاز راه است، کشورهای دیگری نیز آماده انجام این کار هستند. او گفت: «ما باید از این گام تاریخی اروپا سود ببریم و همه نگاه ها باید به آلمان، فرانسه و بریتانیا با توجه به اهمیت آنها در تصمیمات دنیای قدیم باشد.

این مقام فتح با تاکید بر اینکه سیاست آمریکا در وضعیت اسکیزوفرنی قرار دارد، سخنان خود را اینگونه ادامه داد:

اظهارات اخیر بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد غزه و فلسطین را تنها می توان «عجیب» نامید. اگر به حرف‌های او گوش دهید، می‌بینید که عقل او شک‌های بزرگی را ایجاد می‌کند. این مانند یک شخصیت دوپاره است. سیاست آمریکا در وضعیت اسکیزوفرنی است که در تصمیمات متناقض ایالات متحده آشکار می شود. در حالی که از یک سو فریاد پایان جنگ را سر می دهند، از سوی دیگر هر تصمیمی در این مورد را وتو می کنند. واشنگتن اسرائیلی‌ها را به تحریم تهدید می‌کند، اما برای آنها سلاح هم می‌فرستد».

 

روزنامه‌نگار: حمیدرضا عبدالمنافی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.