×

خبر فوری

باز شدن طناب دار از گردن یک اعدامی به برکت پرچم گنبد امام رضا(ع)

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری نشرفردا ؛ "اصغر فتحی"، مدیر‌کل زندان‌های استان البرز، امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه، در جمع خبرنگاران استان با اعلام این خبر افزود: قتل حدود ۱۵ سال پیش صورت گرفته بود که خوشبختانه با تلاش مسئولان و مددکاران رای زنی های اولیه صورت گرفت و با دعوت از ولی دم در زمان حضور پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) این رضایت به صورت مشروط اخذ شد.

وی افزود: جهت اخذ یک رضایت قتل چندین جلسه مستمر برگزار می شود و معمولا مانند این پرونده با توسل به ائمه و کرامات اهل بیت (ع) منتج به اتفاقات خوشایند و اخذ رضایت می‌شود.

فتحی افزود: در سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته ۱۸ پرونده قصاص منتهی به اخذ رضایت از اولیای دم شده است، که این امر مرهون تلاش‌های مستمر مسئولین و مددکاران زندان و همکاری خوب مقامات قضایی است.

مدیرکل زندان‌های استان البرز با اشاره به نحوه اخذ رضایت در پرونده‌های قصاص گفت: گذشت و بخشش در اینگونه پرونده ها بسیار سخت و پیچیده است، از طرفی اولیای دم عزیزشان را از دست داده آمد و از طرفی نجات جان یک انسان دیگر مطرح است.

گفتنی است در دهه کرامت، کاروان زیر سایه خورشید و خادمان حرم مطهر رضوی به همراه پرچم متبرک بارگاه امام هشتم در استان البرز حضور خواهند یافت. مصلی کرج، خانه شهدا، مراکز درمانی، زندان‌ها و برنامه‌های متعدد فرهنگی از جمله این‌ها است.

همزمان با دهه کرامت از تاریخ ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت البرز میزبان ۲ گروه از خادمین حرم رضوی به همراه پرچم متبرک آستان قدس رضوی جهت برگزاری هفدهمین دوره جشن های زیر سایه خورشید بود‌.

در این میان گروه کاروان زیر سایه خورشید موفق شد به برکت پرچم امان رضا (ع) جان یک اعدامی را نجات بدهد و از ولی دم رضایت بگیرند.

پایان پیام%

خبرنگار: حمیدرضا عبدالمنافی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.