×

خبر فوری

🇮🇷 🇷🇺 ایران شرکت‌کننده مهم پانزدهمین اجلاس بین المللی اقتصاد روسیه و جهان اسلام کازان ۲۰۲۴

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری نشرفردا؛ پانزدهمین جشنواره سنتی بین‌المللی روسیه و جهان اسلام اقتصاد کازان با هدف تقویت روابط تجاری، اقتصادی، علمی، فنی، اجتماعی و فرهنگی بین روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) در کازان پایتخت این کشور برگزار شد.

برگزارکنندگان کازان فروم ۲۰۲۴ در بیانیه‌ای اعلام کردند:  برنامه تجاری «فورم کازان» موضوعات مختلفی از جمله همکاری‌های بین‌المللی، گردشگری، تجارت، علم و فناوری، ابزارها و سرمایه‌گذاری‌های مالی اسلامی و همچنین ورزش و صنعت حلال را ترکیب می‌کند. این برنامه شامل ۱۲۵ نشست موضوعی با حضور کارشناسان مناطق روسیه، اعضای سازمان همکاری اسلامی و سایر کشورها است.

در این مجمع، جمهوری اسلامی ایران از بزرگ‌ترین شرکت‌کنندگان است به همراه سایر نمایندگان کشورهای اسلامی در جلساتی شرکت خواهند کرد که در آنها توسعه کریدورهای حمل و نقل چند وجهی، گردشگری، صادرات محصولات حلال روسیه ، امنیت اقتصادی، تامین مالی مشارکت، پروژه های صنعتی، فناوری، آموزشی و فرهنگی و... مسائل دیگر مورد بحث قرار خواهد گرفت. نشست گروه چشم انداز استراتژی «روسیه و جهان اسلام» در پارک فناوری اطلاعات رامیف برگزار می شود.

این اجلاسیه از تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، فرصت‌های همکاری روسیه و سازمان همکاری اسلامی در زمینه های مختلف و موضوعات مرتبط با فعالیت این مجمع مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

نقش سازمان همکاری اسلامی در جهان چند قطبی، دیپلماسی فناوری، دیپلماسی بشردوستانه در نشستی که توسط شورای دیپلمات های جوان وزارت امور خارجه روسیه، یکی از برگزارکنندگان این مجمع برگزار شد، برگزار شد.

هند، ایران، ترکیه، قطر، افغانستان، لیبی، مالزی، اعضای کشورهای مستقل مشترک المنافع و سایر کشورها همکاری بین دانشگاه‌های روسیه و جهان اسلام را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

 اولین روز نشست جهان اسلام روسیه که در کازان پایتخت تاتارستان برگزار شد به پایان رسید.

🔺️هزاران تجار، دیپلمات ها، روزنامه نگاران و بوروکرات های کشورهای اسلامی در این مجمع حضور داشتند.

🔺️با همایش‌هایی که همزمان در ده‌ها سالن برگزار می‌شد، راه‌هایی برای بهبود روابط روسیه و جهان اسلام جستجو شد.

🔺️همچنین این انجمن به افراد تجاری کمک می کند تا بازارهای جدیدی مانند بازار غذای حلال و گردشگری حلال را که معرف کشورشان است باز کرده و تبلیغ کنند.


🔶️ ۱۶ هزار نفر از ۸۰ کشور در سال۲۰۲۳ شرکت کردند

در حالی که گزارش شد ۱۶۰۰۰ نفر از بیش از ۸۰ کشور در این رویداد در سال ۲۰۲۳ شرکت کردند، اکثر شرکت کنندگان را رهبران افکار، تجار، بوروکرات ها و سازمان های رسانه ای از بخش های مختلف تشکیل می‌دادند.

علاوه بر کشورها، مقاماتی از سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مانند سازمان همکاری اسلامی به نمایندگی از بسیاری از کشورهای اسلامی نیز در این مجمع حضور داشتند.

شرکت‌کنندگانی از حوزه‌های مختلف مانند نمایندگی‌های دیپلماتیک بین‌المللی ، روحانیون اسلامی ، دولتمردان در فدراسیون روسیه ، نمایندگان مؤسسات مالی بین‌المللی و روسیه ، نمایندگان پارلمان‌های کشورهای مختلف، تجار، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، نمایندگان شرکت‌های فعال بین المللی در این انجمن حضور داشتند.

🔷️ ۱۳۰ قرارداد جدید در ۲۰۰ رویداد امضا شد

"مارات هوسنولین"، معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه ، درباره این مجمع که سال گذشته برگزار شد، گفت: " مجمع کازان در سال ۲۰۲۳ توجه زیادی را به خود جلب کرد و بیش از ۱۶ هزار شرکت کننده از ۸۰ کشور جهان حضور داشتند .

خاورمیانه، آفریقا، آسیای جنوبی و جنوب شرقی تعداد رویدادهایی در سالن‌های انجمن برگزار شد، تقریباً ۲۰۰ مورد و در بیش از ۱۳۰ مورد از آنها توافق نامه امضا شد؛ بنابراین، در نتیجه این مجمع، موضع روسیه بهتر درک شد و بار دیگر متقاعد شدیم که همکاران ما در کشورهای اسلامی آماده همکاری سازنده هستند.

این مجمع که تا ۲۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت، موضوعات اقتصادی در بسیاری از موضوعات از جمله علم، فناوری، مالی اسلامی، غذای حلال، هوش مصنوعی، رسانه و گردشگری مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

پایان پیام%

 

روزنامه‌نگار: حمیدرضا عبدالمنافی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.