×

خبر فوری

🇯🇵 ویروس مرموزی در ژاپن با سرعت بی سابقه‌ای در حال گسترش است

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری نشرفردا ، در حالی که پیش‌بینی می‌شود «سندرم شوک سمی استرپتوکوکی» که شکل خشن و کشنده عفونت « استرپتوکوک » است، به دلیل افزایش موارد ابتلا در کشور ژاپن همچنان به گسترش خود ادامه دهد، اما گسترش این اپیدمی مرموز که عواقب مرگباری را با سرعتی بی‌سابقه به همراه دارد، در کل کشور هراس‌آور است.

بر اساس گزارش تلویزیون NHK ژاپن، میزان شیوع سندرم شوک سمی استرپتوکوک (STSS)، شدیدترین و بالقوه کشنده ترین شکل بیماری استرپتوکوک گروه A، در این کشور رو به افزایش است.

در حالی که در سال گذشته در مجموع ۹۴۱ مورد STSS شناسایی شد، طبق اطلاعات ارائه شده توسط موسسه ملی بیماری‌های واگیر، تعداد موارد شناسایی شده در پنج ماهه اول سال جاری تاکنون به ۸۰۱ مورد رسیده است، یعنی ۲.۷۶ برابر بیشتر از در مدت مشابه سال گذشته.

علت افزایش موارد استرپتوکوک گروه A، یک عفونت باکتریایی نادر اما خطرناک، هنوز مشخص نشده است، اما کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که پس از کاهش اقدامات برای مقابله با کووید-19، تعداد موارد فارنژیت افزایش یافته است.

اشاره شده است که هر دو بیماری توسط یک نوع باکتری ایجاد می‌شوند.

کیوشو تانیگوچی ، مدیر بیمارستان ملی در استان میه ژاپن ، می‌گوید: « در واقع، بسیاری از افراد ناقل این باکتری هستند، اما اگر باکتری از طریق زخم وارد بدن شود، می‌تواند باعث یک بیماری بسیار شدید و به سرعت در حال پیشرفت شود. وی گفت: در صورت آسیب دیدگی، رعایت نکات احتیاطی مانند شستن دست ها و ضدعفونی ضروری است.

این خبر خاطرنشان کرد که تقریباً در نیمی از موارد منشاء عفونت مشخص نشده است. به همین دلیل شهرداری توکیون از ساکنان شهر خواست تا اقدامات احتیاطی را انجام دهند.

مؤسسه ملی بیماری‌های عفونی (NIID) می‌گوید: «هنوز عوامل ناشناخته زیادی در پس اشکال شدید استرپتوکوک وجود دارد و ما هنوز نتوانسته‌ایم مبنایی برای توضیح آنها ایجاد کنیم.»

پایان پیام%

 

روزنامه‌نگار: حمیدرضا عبدالمنافی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.