×

خبر فوری

غزه با غم از

پایگاه تحلیلی خبری نشرفردا ؛ صدها هزار کارگر در نوار غزه و اراضی فلسطینی اشغال شده در سال ۱۹۸۴ با شروع حملات اسرائیل یا کشته یا مورد بدرفتاری و شکنجه قرار گرفتند. صدها کارگر غزه نیز توسط سربازان اسرائیلی بازداشت شدند.

اکثر حدود ۱۸۵۰۰ کارگر فلسطینی نوار غزه با مجوزهای رسمی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین کار می‌کردند، پس از ۷ اکتبر بازداشت و شکنجه شدند و سپس به نوار غزه بازگردانده شدند.

🔶️ حتی اگر بمب‌ها ما را نکشند، از گرسنگی می‌میریم

ابوخالد، کارگر نوار غزه به خبرنگار اسپونتیک گفته شرایط کارگران نوار غزه که به دلیل حملات ۲۰۸ روزه اسرائیل شغل و منابع درآمد خود را از دست داده اند، بسیار دشوار است.

ابوخالد با بیان اینکه قبل از حملات اسرائیل به غزه در سرزمین های اشغالی فلسطین کار می کرد، گفت: چند روز پس از شروع حملات، توسط مقامات اسرائیلی بازداشت و تحت بازجویی و شکنجه شدیدی قرار گرفتم که حدود یک ماه به طول انجامید. سپس پول و وسایل شخصی‌ام را مصادره کردند.

ابوخالد که به دلیل حملات اسرائیل شغل خود را در صنعت ساختمان از دست داده و شغل دیگری برای امرار معاش پیدا نکرده بود ، به همراه خانواده ۷ نفره خود به شهر رفح در جنوب نوار غزه پناه برد.

ابوخالد با بیان اینکه آنها دائما آواره و به دلیل شرایط سخت فاقد منابع درآمدی هستند، گفت : حتی اگر بمب‌ها نکشند، از گرسنگی می‌میریم.

🔶️ نرخ بیکاری در غزه از 90 درصد گذشت

سمیح شعبان (39 ساله) که به عنوان مدیر در یک دانشگاه خصوصی در غزه کار می‌کرد ، با شروع حملات اسرائیل به غزه، تمام دانشگاهیان این دانشگاه اخراج شدند.

شعبان به خبرنگار فیگارو، گفت: جنگ ما را بیکار کرده است. امروز ما نمی توانیم منبع درآمدی برای خود و خانواده خود پیدا کنیم. ما با کمک هایی که از سازمان ها و موسسات بشردوستانه دریافت می کنیم زندگی خود را تامین می‌کنیم. فقط برای رفع گرسنگی ما کافی است.

سمیح شعبان با بیان اینکه خانواده وی برای تامین هزینه های دیگر مانند پوشاک و دارو کافی نیستند، از مقامات غزه و کرانه باختری خواست تا برای زنده ماندن، حمایت مالی فوری ارائه کنند.

🔶️ کارگران در برابر آسیب های روانی آسیب پذیر هستند

محمد ابو سیاب کارشناس اقتصادی به اسپونتیک گفت : کارگران به مرخصی اجباری سپرده شدند و نرخ بیکاری از ۹۰ درصد گذشت. این نرخ قبل از جنگ حدود ۴۸ درصد بود.

سیاب گفت: با بیان اینکه مردم غزه پس از نابودی بخش کشاورزی، صنعت، خدمات، فناوری اطلاعات، برنامه نویسی و تمامی بخش های ساختمانی توسط اسرائیل به معنای واقعی کلمه بیکار شدند.

امسد الشوا، مددکار اجتماعی و مدیر شبکه سازمان‌های غیردولتی، به خبرنگار فیگارو اظهار داشت که شرایط سخت اقتصادی که مردم به دلیل از دست دادن شغل خود تجربه می‌کنند، منجر به مشکلات اجتماعی و فشارهای روانی می‌شود.

شوا گفت: بسیاری از کسانی که در نوار غزه زندگی می کنند منابع درآمد، خانواده، اموال و دارایی خود را از دست داده و به کمک نیاز دارند. شرایط دشواری پدید آمد که کارگران را در معرض آسیب های روانی قرار داد.

پایان پیام%

 

 

 

 

 

 

 

روزنامه‌نگار: حمیدرضا عبدالمنافی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.