×

خبر فوری

تعداد اجساد کشف شده در گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه به 392 نفر رسید

به گزارش واحد بین‌الملل پایگاه تحلیلی خبری نشرفردا ، "یمین ابوسلیمان"، رئیس یگان دفاع غیرنظامی در خان یونس در این نشست خبری گفت که ۵۸ جسد دیگر در جریان جستجو در گورهای دسته جمعی در محوطه بیمارستان ناصر پیدا شد.

ابوسلیمان گفت: " ۳ گور دسته جمعی حاوی ۳۹۲ جسد در محوطه بیمارستان ناصر کشف شد. در برخی از اجساد آثار شکنجه و اعدام دیده می‌شود. تخمین می‌زنیم که برخی از آنها زنده به گور شده‌اند ."

ابوسلیمان با ارائه اطلاعاتی در مورد تلاش های جستجو، گفت : "ما در حین جستجو با اجساد کودکان مواجه شدیم.ما هنوز دلیل پیدا شدن اجساد کودکان در گورهای دسته جمعی در بیمارستان را نمی‌دانیم.

ابوسلیمان گفت: نظامیان اشغالگر اسرائیل اجساد بسیاری را در محوطه بیمارستان با کیسه های پلاستیکی در عمق ۳ متری دفن کردند که این امر تجزیه را تسریع کرد.

ابوسلیمان با اشاره به غیرقابل شناسایی بودن برخی از اجساد گفت: ۱۶۵ جسد قابل شناسایی نبودند. ابوسلیمان از جامعه بین المللی خواست تا به سازمان های حقوق بشر و رسانه های بین المللی اجازه ورود به منطقه را بدهند تا جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین را افشا کنند.

«تدفین‌ها شبهه شکنجه و اعدام را افزایش می‌دهد»

محمد موغیر ، از تیم دفاع غیرنظامی، ویدئویی را با مطبوعات به اشتراک گذاشت که نشان می دهد اجساد کشته شده توسط سربازان اسرائیلی، بسته شده با دستبندهای پلاستیکی و دارای علائم شکنجه است.

موغیر گفت: "اجساد پیدا شده در بیمارستان ناصر مشکوک به شکنجه و اعدام را آشکار می‌کند."

مغایر با تاکید بر اینکه اجساد پیدا شده نمی توانستند توسط مردم فلسطین دفن شوند، گفت: دفن اجساد در عمق ۳ متری خلاف روش دفن مردم غزه است.

🔶️ بیمارستان ناصر چه مدت در محاصره است؟

ارتش اسرائیل بیمارستان ناصر در خان یونس را که مدت ها در محاصره خود نگه داشته بود و در ۱۵ فوریه به آن حمله کرد، از خدمت خارج کرده بود.

سرانجام، در ۲۴ مارس، سربازان اسرائیلی به بیمارستانی که بار دیگر آن را محاصره کرده بودند، یورش بردند و بسیاری از فلسطینیان آواره و پرسنل پزشکی را بازداشت کردند .

🔷️ اسرائیل چه زمانی از خان یونس عقب نشینی کرد؟

ارتش اسرائیل در ۷ آوریل پس از یک دوره ۴ ماهه اشغال زمین از خان یونس عقب نشینی کرد. با عقب نشینی، گورهای دسته جمعی در شهر پیدا شد و اجساد از زیر آوار خانه ها و کنار جاده ها جمع آوری شد.

پایان پیام%

 

روزنامه‌نگار: حمیدرضا عبدالمنافی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.