×

خبر فوری

جشنواره فیلم کن از منتخب سال 2024 خود رونمایی کرد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری نشر فردا ، علاقه‌مندان به سینما، بر اساس منتخبین فیلم کن که پنجشنبه ۲۳ فروردین ( ۱۱ آوریل ) رونمایی شد، فیلم "مگالوپولیس"، ۴۵ سال پس از دومین نخل طلای او برای "اکنون آخرالزمان" (۱۹۷۹) به رقابت در جشنواره فیلم کن بازگشت.

تیری فرمو، نماینده عمومی جشنواره، به مطبوعات گفت: خوشحالیم که او این افتخار را به ما می دهد که برای ارائه این فیلم بیاید. این غول ۸۵ ساله سینما اولین نخل طلای خود را با «گفتگوی مخفی» در سال ۱۹۷۴ به دست آورد.

القاب کافی برای توصیف «مگالوپولیس»، فیلمی خارق العاده با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری وجود ندارد. وحشیانه‌ترین شایعات در مورد بازیگری به رهبری آدام درایور با حضور جان وویت، لارنس فیشبرن، شیا لابوف و داستین هافمن به گوش می‌رسد.

موضوع فیلم در حال حاضر مبهم باقی مانده است، در مورد تخریب کلان شهری که شبیه نیویورک است و بازسازی که بین یک معمار و شهردار شهر اتفاق می‌افتد.

⭕ لیست ۱۹ فیلم منتخب

پس از داستان زیبای نخل طلای ۲۰۲۳، «آناتومی یک سقوط» اثر جاستین تریت ، که در ماه مارس در اسکار (بهترین فیلمنامه) تاجگذاری کرد، انتظارات وینتیج ۲۰۲۴ وجود دارد.

آیریس کنوبلوچ ، رئیس جشنواره کن، در یک کنفرانس مطبوعاتی اطمینان داد: "به انتخاب داوری نمودن فیلم‌ها و نظارت بر جشنواره با قدرت عمل خواهد کرد‌ ."

تنها ۱۹ فیلم در رقابت از بیست فیلم شرکت کننده در کن منتخب شده‌اند. سایر فیلم‌های بلند بدون شک متعاقبا اعلام خواهند شد.

فرانسیس فورد کاپولا تنها برنده نخل طلایی نیست که به رقابت بازگشته است. ژاک اودیارد (نخل طلای ۲۰۱۵) با «امیلیا پرز»، تلاقی بین یک فیلم هیجان‌انگیز و موزیکال در پس‌زمینه قاچاق مواد مخدر در مکزیک، با ستاره‌های سلنا گومز و زوئی سالدانا، به کروازت بازمی‌گردد.

در بخش ویژه جشنواره، دیوید کراننبرگ نیز با «Les Linceuls»، فیلمی غم‌انگیز به کارگردانی دایان کروگر و وینسنت کسل وارد رقابت می‌شود.

پل شریدر دوباره با بازیگر خود ریچارد گیر ( در مورد «ژیگولو آمریکایی» ) برای «اوه کانادا» متحد می شود.

«کارآموز» که درباره دونالد ترامپ است.

کریل سربرنیکوف، فیلمساز تبعیدی روسی ، یکی دیگر از اعضای جشنواره کن با فیلم «لیمونوف» برگرفته از کتاب امانوئل کاره فرانسوی به رقابت می‌پردازد.

اما استون که به تازگی برنده دومین اسکار شده است، با فیلم «انواع مهربانی» ساخته یورگوس لانتیموس رقابت خواهد کرد.

«مارچلو میو» ساخته کریستوف اونوره، مارچلو ماسترویانی (که در سال ۱۹۹۶ درگذشت و صدمین سالگرد تولدش امسال جشن گرفته می‌شود ) را از طریق دخترش کیارا در فیلمی در کنار مادرش  کاترین دونو تداعی می‌کند.

کریل سربرنیکوف، فیلمساز روسی در تبعید، یکی دیگر از اعضای جشنواره کن، «لیمونوف» خود را برگرفته از کتاب امانوئل کاره فرانسوی ارائه خواهد کرد.

اما استون که به تازگی برنده دومین اسکار شده است، در «انواع مهربانی» ساخته یورگوس لانتیموس رقابت خواهد کرد.

«مارچلو میو» ساخته کریستوف اونوره، مارچلو ماسترویانی (که در سال 1996 درگذشت و صدمین سالگرد تولدش امسال جشن گرفته می‌شود  ) را از طریق دخترش کیارا در فیلمی در کنار مادرش  کاترین دونو تداعی می‌کند.

از جمله غایبان قابل توجه مسابقه، باید به «امانوئل»، اقتباس جدید آدری دیوان از این کلاسیک اروتیسم، با نومی مرلانت اشاره کرد. اما شاید این فیلم بعداً انتخاب شود.

تنها چهار کارگردان زن در رقابت حضور دارند که با رکورد هفت نفر کارگردان‌های زن در سال ۲۰۲۳ فاصله دارد.

برای زوایای سیاسی، باید نگاهی به اکران‌های ویژه خارج از رقابت، با فیلم « زیبایی غزه » ساخته مستندساز یولانده زائبرمن، که مسیر ترنسکشوال های فلسطینی در تل آویو را دنبال می کند، و «تهاجم» بیندازید که ساخته سرگئی لوزنیتسا، فیلمساز اوکراینی است.

جورج لوکاس ۷۹ ساله، پدر حماسه «جنگ ستارگان»، در مراسم اختتامیه نخل طلای افتخاری دریافت خواهد کرد.

کوین کاستنر که با «Horizon, an American Saga» به وسترن بازگشته بود، شانس خود را از رقابت خارج کرد.

«فوریوسا»، قسمت جدید «مکس دیوانه» ساخته جورج میلر که هنوز خارج از رقابت است، با ستاره‌های آن آنیا تیلور جوی و کریس همسورث روی صحنه می‌رود.

خبرنگار: حمیدرضا عبدالمنافی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.